Est | Eng

KUIDAS TULLA TOIME LENNUHIRMUGA?

 
Lendamine võib põhjustada mõnedele inimestele tõsiseid komplikatsioone, sest sellega kaasneb lennuhirm. Järgnevalt mõned näpunäited, kuidas võidelda lennuhirmu vastu:

• Lendamine on kõige turvalisem transpordiviis

• Uurige välja kõik, mis puudutab lendamist – informatsioon lennukitest, nende sisemusest, helid ja liikumised; tehke selgeks, mis teid lendamise juures kõige rohkem hirmutab ja leidke selle lennuaspekti kohta veel põhjalikumat teavet

• Puhake ja sööge enne lennureisi – keha põletab stressis olles süsivesikuid kiiremini

• Saabuge lennujaama aegsasti – kui hilinete lennujaama, on risk sattuda veel suuremasse stressi

• Küsige istekoht lennuki eesossa – seal on lennuk kõige stabiilsem; kui kardate kõrgust, soovitame vältida istekohta akna ääres

• Teavitage salongipersonali oma lennuhirmust, nad oskavad Teid ka lennu ajal toetada ning selgitusi anda. 

• Proovige lõdvestuda – võtke lennule kaasa hea raamat või kuulake meelepärast muusikat; pöörake tähelepanu ka oma hingamisele, hingake aeglaselt ja sügavalt


• Vältige alkoholi – liigne kogus alkoholi võib suurendada kontrollimatuse tunnet

• Vältige kohvi – suur kogus kofeiini ergutab keha, kutsudes esile reaktsiooni, nagu oleks selles palju adrenaliini; soovitame lennureisi ajal juua piisavalt vett